Pagina's

vrijdag 9 december 2011

Elke dag…. Opruimen

Vandaag de knoop doorgehakt.
Mede n.a.v. het boek ‘weg met die troep’ ga ik vandaag starten met opruimen.
Al enige dagen volg ik de blog van trudy en via haar kwam ik op de blog van een kastje per dag.
Doordat de voeding en het slaapritme van dochterlief nog niet lekker liep kwam ik er steeds niet toe om te starten met opruimen (hoezo uitstel J). Maar wat is nu een kwartiertje/half uur? Het gaat er gewoon om dat je er tijd voor maakt.

Nu dan.. waar zal ik beginnen?
Ik begin maar met mijn secretaire. Hier zit ik bijna elke dag wel even aan om de mail te bekijken en als het kan wat blogs te lezen.
Hier liggen ook de zaken waar ik nodig aandacht aan moet besteden.

Nu is daar sinds de bevalling weinig van gekomen maar het wordt nu toch hoog tijd.
De stapel wordt alleen maar hoger en omdat de secretaire in de huiskamer staat is het ook niet zo’n mooi gezicht als er (kraam-)bezoek komt.

Omdat ik straks,als ik weer aan het werk ga, veel minder tijd (lees.. zin) heb om op te ruimen wil ik er nu een gewoonte van maken om minimaal 3x in de week wat aan te pakken (maandag, donderdag en zaterdag). De zondag gebruik ik al vaak om kranten e.d. weg te lezen en dat zal ik blijven doen.
Alles wat ik extra doe is dan mooi meegenomen.

Zo zag het er uit:
en dit is het resultaat:
De secretaire is nu netjes opgeruimd.
alles wat nog uitgezocht moet worden heb ik in een mandje gestopt en dat kan ik dan de komende dagen verder uitzoeken.

 

5 opmerkingen:

  1. Leuk dat je meedoet! En wat een mooi begin. Het verschil is zo groot; geeft vast een fijn gevoel wanneer je nu naar je secretaire kijkt.

    Veel succes!

    Groetjes, Nelleke (kastje-per-dag)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo dat is al lekker opgeruimd!
    Succes verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hee, leuk zeg, weer een opruimer in blogland! Welkom bij de club! Jij pakt het meteen groots aan zo te zien, super!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een uitdaging; een kleintje en toch proberen te consuminderen. Ik ga je volgen en wie weet pik ik wat tips mee (niet voor wat betreft een kleintje, want ik 'doe' in pubers). Groetjes Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoera! Weer een mede-opruimer! Groot verschil meteen zeg!
    Groetjes, Aafke http://365opruim-enschoonmaakklusjes.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.